Sunday, July 12, 2009

outing..

ros, yana n me..

semalam first time la outing ngan ros n yana(roommate). hehehe. seriously x sangka diorang memang sengal tahap gile. cube bayangkan, tgk couple yang tgh masyuk berdarling2 tu pun diorang leh jadikan bahan utk gelak. x faham tol aku. haha.. nampak sangat sengal n mental tuh!

kitorang outing pi segamat town(aten yang soh tuko) je, x jauh pun around 20mins from uitm. nak pi pekan kenela naik bas kuning uitm(yang cam da agak uzur) dengan tambang rm2. uzur pun uzur la, asalkan aku dapat release tension kat pekan tu. kire alrite aje lah. semalam kitorang baru kasi name baru kat bas kuning tu. kitorang kasi name "roller coaster". haha.

nak dijadikan cerita cam ne leh dapat name "roller coaster" tu. aku, yana ngan ros dapat duduk kat seat belakang sekali. then on the way pi segamat tu, bas ni bumping gile bapak ah.. sampai kitorang rase cam tgh naik roller coastar. haha. tinggi x imaginasi kitorang? tu yang terus melekat name roller coaster tu. :). kene kasi special thanks to ros la kot coz she has come up with a great new name for our bas kuning. hahaha..

tujuan asal nak pi segamat tu just nak beli few things je. aleh-aleh bile da sampai town, macam-macam yang diborong sampai x cukup tangan lah.. ish2, anak dara zaman sekarang. hehe.. mula-mula kitorang pi anta past sem kat kedai apek mane tah. si yana yang tunjuk jalan, aku ikut je. hehe. then bersambung ke kedai kasut pulak sbb kasut aku da nazak. huhu.

da penat try2 kasut aku pun beli la satu. sian lak kat salesgirl yang layan aku tu. confirm dalam hati die kate "cerewet tol dak sekor ni!". haha. aku x kesah! then perjalanan bersambung ngan pi masuk kedai sepit rambut. x de la mahal sangat pun aku beli,ok la nak mencepit rambut aku yang cam kene kejutan elektrik ni(kadang2). haha. da abes rm30 lebih duit aku. baru masuk 2 kedai,lom masuk kat pak belon a.k.a billion lagi. adeyh2!!

kat billon lain lak citenye,bende yang x de dalam list pun leh jadi ade contohnya gula-gula utk kelas law, pembuka tin, kotak buku n macam2 la. yang gula-gula tu leh terima lagi la sbb klu x, confirm cam last week tido kat dalam kelas. bertuah tol aku nih.. hehehe... sian lecturer tu membebel sorang-sorang kat depan..

pas penat ukur pak belon,kami pi melantak kat mcD sat. first time la sem ni pi makan kat mcD segamat tu. cam excited sangat la. hehe. kat mcD tu ramai gak student UiTM kat situ. ramai gak la yang aku jumpe, kebanyakannye dak part aku la.. aku makan
bubur ayam+set chicken spicy, ros lak mula-mula nak makan happy meal tapi entah ape yang x de so x jadi(cam dak2 kan? ish2..). so die pun makan set big mac ngan eskem . yana makan paling murah antara kitorang. die just beli set big mac je.. alhamdulillah kenyang, klu x kenyang aku x taw le nak cakap pe. then pas mengabiskan masa dalam sejam cam tu, kitorang pi ukur jalan ke kedai rm2. saje-saje nak tengok pape barang yang murah. last2 x beli pape pun, wat penat jalan je. then pi kat kedai fairytales lak sbb aku ngan yana nak beli rapping paper utk DOL(Documentation of Learning). kat situ yana la yang paling sakan memborong rapping paper. hehe.

sedapnye..

abes beli rapping paper tu,kitorang patah balik pi amek past sem far kat kedai fotostat. aduhai,cam nak tercabut kaki aku ni berjalan kat tengah2 panas tu. nasib baik x itam, klu itam jatuh saham aku yang tak berape nak tinggi ni. hehe. perasan!

da abes sesi jelajah-menjelajah segamat town aku pun pergi la membeli dinner yang x seberape. malam x leh makan berat,makan ringan2 je. diet la katekan. utk dinner aku makan burger segamat. ya Allah sedapnye penuh ngan lemak dan berkrim dan disukai ramai. sedapnye hingga menjilat kuku lah senang cite.. hehe.. alang-alang tu,ros belikan aku air kelapa,haus sangat. almaklum,panas-panas then ngan penjelajahan yang sangat jauh mane tekak x kering. sampai skang aku masing tingat keenakan air kelapa yang x seberape tu.. hehe..

akhirnye,kitorang kembali semula ke UiTM dengan menaiki roller coaster yang sama dengan selamatnye. haha. Alhamdulillah. seronok perjalanan semalam xkan dapat aku lupakan walaupun memenatkan.. :)

No comments: