Wednesday, July 8, 2009

cat? tebalnya!

now, the semester break comes to an end. through out the sem break aku x wat pape pun, just melangut tgk tv kat umah n layan kerenah adek yang kadang2 menjengkelkan jiwa ragaku. but it's ok. Marah2 pun but still die tetap adek kesayangan aku. hehehe..

4/7/09...hari yang dinanti-nantikan da pun tiba. i have to go back to segamat for check in hostel. comel je bunyi "check in hostel". after 2 months break, UiTM dah banyak berubah. macam cat kat dinding tu da tukar kaler purple, pintu bilik kaler purple gelap(ok la wlupun a bit dark!) n renovation blok(menggerunkan). kadang tu takut gak bile fikir mat I n B yang keje tu tapi ku ngn roommates tawakal je la dok dalam bilik nih. n don't forget to kunci pintu!

rindunye kat adek sampaikan aku demam masuk ari ni da 5 ari..ish2, ni la rutin aku every sem. 1st week je confirm penawar la tempat yang aku cari. penawar tu klinik kat uitm. glemor kan nama nya. hehe. doc cakap badan aku panas sikit tapi nasib baik tekak aku x bengkak. alhamdulillah...


klas lak da stat skit2.. lecturer sume ok2 belaka. best gak la cam klas mgt215 ngan ms zuer mmg gempak la klas die. die da bgtaw utk chapter presentation she wants us to sing a song . for bulan puasa, she wants us to sing lagu raya. aduhai,i can't imagine it! confirm malu weyh!! ok,for other subjects lak lecturer so far ok. alhamdulillah, best2 gak wlupun de gak yang membuatkan ku enak tertidur. tapi x pe.. semangat kene kuat!! chayok2!!

sebelum aku terlupa cam mak nenek, aku nak cite 1 cerita yang agak menyengalkan dan menjengkelkan pasal mamat2 yang mengecat tu la. bende ni jadi kat blok mmbr aku yang x berape jauh dari blok aku. kes ni jadi kelmarin pagi dalam kul 8pg waktu tu aku tgh syok terbongkang kat dalam bilik sbb klas kul 10pg. ade 2 ekor en. pengecat ni, die naik 1 kren dengan alasan nak mengecat dinding luar toilet tingkat 2. kren tu sepatutnya utk sorang naik je. tapi nak dijadikan cerita, diorang tu sebenarnya bukanlah nak mengecat dinding toilet tu sangat tapi lebih kepada nak mengintai anak2 dara yang kat dalam toilet tu. cubelah bayangkan, dinding tu baru je cat tapi still nak cat lagi(tu yang aku x faham tu). lamaya diorang mengecat dinding yang dah bercat tu korang taw bape minit? 120 minit beb.. maksudnya 2 jam lah diorang bertenggek kat atas kren tu sambil mata kat toilet. n aku x boleh bayangkan bape ramai anak dara yang die da dapat tgk free show. ya Allah,sungguh memalukan! bape tebal cat yang dah bertepek kat dinding tu pun aku x tahu. ish2.. kurang aja sungguh mereka itu. last2 sekali,nasib baik pak u.k(unit keselamatan) tu perasan so die pi tegor..klau x confirm lagi ramai la mangsa free show tu! takut n seram kot!!

hurm... ok la.. ku nak tido dulu.. tomorrow klas FAR200 kul 10pg n MAF220 kul 4ptg.

No comments: