Saturday, September 26, 2009

raya! raya! raya!

seronok berhari raya sampai tak sedar raya dah masuk hari yang ke-7.. cepatnye mase berlalu. esok(ahad) dah kene balik segamat.. sedeyhnye x terkate. tapi tak pe la, adat belajar nak wat acam ne lagi.. haih!

turun klang..
semalam aku gerak dari umah kul 8.10a.m cam tu la. on the way nak pi ambik mira, aku sempat singgah petronas sat kasi isi minyak penuh2 sbb perjalanan masih jauh. :D pastu kitorang start la bergerak ke hulu langat. ya Allah, nak sampai hulu langat tu bape banyak kali asyik dok terpusing-pusing kat area carefour tu. Astaghfirullahalazim.. last-last kitorang soh miza turun carefour(susah sangat!). hihi.. ingat da x yah la pi umah miza, malang tak berbau... aku n mira dah ayu abes pakai baju kurung(cam gadis melayu terakhir) tapi si miza wat kacau pi pakai seluar jeans pulak. aiseyh! nak x nak patah balik la ke umah miza. change clothes before meneruskan perjalanan. hurm... dalam lebih kurang 10.30a.m cam tu kot kitorang start bergerak semula... sampai umah aten da nak dekat kul 12.30 sbb ku singgah umah abahku dulu anta tudung yang cik dayang pesan. :D..

sampai-sampai je aten n mak die dah busy-busy masak mee goreng n wat air oren utk kitorang. hehe.. sedap taw mak aten masak! nyummy!!

ni antare picture yang sempat kitorang ambik sepanjang beraye kat umah aten.. special thanks to aten's mummy coz die yang jadi tukang ambik gambar kitorang.. hehehe.. thanks makcik, i love u lah! hehe.. :D

hehe.. cam ayu x?

gadis melayu zaman sekarang :D..

kat umah miza..

pas abes beraye umah aten, kitorang pun gerak serbu umah zarif pulak.. aten suruh bf die tu ambik kat petrol pam kat area umah die tuh.. hehehe.. terkezut aku tengok si zarif for da first time, kurus gile-gile kot.. ish2,cam x makan pun de gak aku tengok. :D sory ten ku kutuk bf ko sikit :p.. padan la ngan aten yang x de la gemok(just nice diorang tuh) hehehe.. kene puji sbb tadi dah kutuk. :D

tapikan yang tak bestnye kat umah zarif tu, banyak kucing.. aku ngn miza dah nerv(nervous) hahaha.. sampai sejuk2 lah tangan aku tahan nervous.. lawaknye!! hahaha.. blushing aku taw!

aten senyum je.. hihihi..

makan je kitorang nih!

aku gerak keluar dari klang pukul 5p.m cam tu.. singgah umah miza solat. then gerak balik.. jammed tak payah cakap la kan dari kg pandan sampai highway ampang-hulu kelang.. tak larat tangan aku ni nak pegang stereng kereta.. leteyh dowh!! pas sampai umah.. family aku lak ajak pi umah uncle aku kat taman kosas..
penat2!! tapi gerak gak la.. adeyh!

tu je lah yang termampu aku update.. :) bye2..

2 comments:

fatenazirah said...

tahun dpn raya umah aku lg keyh..
kau org lah kawan2 U aku yg first time datang raya umah aku taw.bangga2..ahaha

azzakiah said...

insyaAllah ten.. klu x de aral melintang ku sampai lagi umah mu raye next year.. :) hehe..
aku pun bangga gak jadi 1st group dak U datang umah ko.. hehe.. :D