Sunday, February 8, 2009

membaca amalan mulia

hari ni aku tak wat pape, just mengadap computer je sampai makan pun aku skip-skip akibat rajin sangat membaca. konon-konon je study padahal tangan ni gate pegi bukak blog orang n baca cerpen cintan-cinton. nak berfeeling2 sebenornye.. hihii.. pandai betul mereka-mereka itu menulis..oishhhh... jelesnye la aku!!!

makin aku baca cerpen diorang,makin aku rasa cam aku pun nak tulis cerpen gak.. eyh2, macam wat hipotesis zaman sekolah-sekolah pulak aku ni. haha.. tapi masalah terbesarnye, aku tak tau nak tulis cerpen.. aduhai!!! tulun2!

hampir semua cerita yg aku baca tadi ending cam sipi-siput sama je.. cam da leh agak pe ending die.. aduhai!! tp still bace gak,x faham betul aku ni! tapi de gak cerpen yang best cam lelawak, tu mmg aku bantai gelak sensorang la kat dalam bilik ni cam orang ape je.. bile part yang sedeyh2 tu mmg aku siap letak kotak tisu kat sebelah lah, sebab buat drama air mata dalam bilik ni.. kotak tisu beb! ahaha.. sengal pulak bila difikirkan.. tapi x pe, tu menunjukkan ku masih de perasaan lagi. :D

bukan senang taw sebenarnye nak keluarkan idea yang bernas bile nak menulis ni.. mau bersepah jugak agaknya urat-urat dalam otak tu mencari idea.. ish2,nasib baik x de traffic jammed kat otak ni.. tapi otak ni boleh ade traffic jammed ke?? :p x dapat ku bayangkan. kalau traffic jammed alamatnye memang ke hospital lah mereka semua.. ish2..

skarang ni ku rase ku nak bajet2 buat cerpen.. klu jadi, syukur alhamdulillah.. klu x jadi, innalillah.. :)

No comments: